U prawie każdego blogera w zakładce o mnie/kontakt/współpraca znaleźć można krótki opis autora, mail kontaktowy , statystki czy inne treści. To właśnie w ten sposób zwykle kontaktują się z nami firmy. Dobra współpraca to korzyści dla obu stron. Ważne by nie "sprzedać" się tanio, by spełnić główne oczekiwania klienta. Kasa musi się zgadzać to jasne. Dopilnuj jednak, by wszystko poszło zgodnie z planem i byś owe pieniądze ujrzała. Ostatnio na jednej z grup do której należę zauważyłam posty dotyczące windykacji faktur, problemami z płatnościami za zlecania, za wykonane wpisy.
Ja przesyłam Wam może przydatne zasady na których zwykle się pracuje:
- Umowa! Umowa o dzieło, zlecenie, faktura- coś co podpisze każda ze stron. Dowód zawarcia danego układu, ustaleń.
- Terminy. Realizacji, zapłaty- zawarte w umowie
- Zapłata przed, po wykonaniu usługi. Coraz więcej blogerów wymaga płatności z góry i patrząc na owe problemy zaczyna mieć to sens.
- Zabezpieczenie. Zwykle do firmy piszą dziesiątki punktów w umowie, co grozi blogerowi za nie wywiązanie się z umowy itp. warto zawrzeć w niej również nasze zasady i punkty o tym jakie konsekwencje poniesie firma, jeśli nie spełni warunków umowy.
Świat biznesu bywa bezwzględny... A i ludziom wydaje się, że dobro intelektualne w ogóle nie kosztuje.
OdpowiedzUsuń